شناسهٔ خبر: 78621 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارشی از میزان قصور دستگاه‌ها درباره وظایف‌شان در حوزه دفاع مقدس تهیه می‌کنیم

مجلس معاون پارلمانی وزارت دفاع اعلام کرد با کمک دستگاه‌‌های نظارتی گزارشی از میزان قصور دستگاه‌ها درباره وظایف قانونی‌شان در حوزه دفاع مقدس را تهیه می‌کنیم و به مجلس ارائه می‌دهیم.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس، سردار رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در همایش مجلس و دفاع مقدس که در ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با کمک دستگاه‌‌های نظارتی گزارشی از میزان قصور دستگاه‌ها درباره وظایف قانونی‌شان در حوزه دفاع مقدس را تهیه می‌کنیم و به مجلس ارائه می‌دهیم.

وی افزود: ایستادگی ایمانی و اعتقادی اساس راهبردی دفاعی کشور است و اثر این گنج پایان‌ناپذیر در همه صحنه‌ها از جمله حماسه ۹ دی مشهود است، در تاریخ سیاسی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲ رخداد تاریخی ماندگار شد، یکی خطبه‌های ۲۹ خرداد ۸۸ مقام معظم رهبری بود که فتنه‌گر را از غیر فتنه‌گر جدا کرد و دیگری ۹ دی ۱۳۸۸ بود که پایانی بر ماجرای فتنه‌انگیزی‌ها بود.

سردار طلایی‌نیک ادامه داد: هر یک از دستگاه‌ها در حفظ و بهره‌برداری از جنگ دفاع مقدس تکالیف ویژه‌ای دارند، اهتمام ویژه فراکسیون دفاع مقدس مجلس در کنار فراکسیون‌های رزمندان و ایثارگران موجب سامان دادن به نظامات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی کشور می‌شود و این فراکسیون وظیفه نیروهای دفاع مقدس و مسئولان کشور را مضاعف کرده است.

معاون پارلمانی وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: حدود ۸۰ قانون طی سه دهه گذشته به صورت خاص یا ضمنی تکالیفی را برای مسئولان در حوزه دفاع مقدس مشخص کرده است که علاوه بر آن بالغ بر ۲۰۰ مصوبه و مقرره در دستگاه‌های مختلف به تصویب رسیده که باید همه این قوانین احصاء شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در حقیقت باید همه قوانین در حوزه دفاع مقدس را بازبینی، ارزیابی از میزان اجرا، آسیب‌شناسی و ظرفیت‌شناسی مجدد کنیم تا با کمک مجلس بتوانیم اقدامات لازم را در جهت حمایت منسجم از دفاع مقدس انجام دهیم.

معاون پارلمانی وزارت دفاع امکانات بودجه‌ای نیروهای مسلح را محدود دانست و تأکید کرد: بخش‌های غیر نظامی و دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس باید ساماندهی شوند تا قوانین مربوط به دفاع مقدس و خدمات‌رسانی به رزمندگان و ایثارگران در این دستگاه‌ها به اجرا درآید.

طلایی‌نیک از نمایندگان مجلس خواست بودجه لازم برای اجرای باغ موزه ملی در بودجه ۱۳۹۴ و راهبردهای حمایت از دستگاه‌های درگیر در دفاع مقدس را در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کنند.

نظر شما